maandag 4 februari 2013

Supermarkt-stress

Zo de week is weer van start gegaan, mijn oudste 2 zitten op school en ik heb net de jongste achterna gezeten in de supermarkt in een poging wat boodschappen te halen...

Ian wil altijd erg graag met zo'n klein kinderboodschappenwagentje lopen en tot vrij recent ging dat ook altijd best goed. Maar ik geloof dat die tijd voorbij is, want de laatste weken is boodschappen doen een stressvolle gebeurtenis aan het worden. Hij sprint eerst de hele supermarkt door, vooral geen rekening houdend met de enkels van andere supermarktbezoekers....vervolgens trekt hij alle koelvakken open om dan een poging te doen alles in zijn wagentje te proppen. Als ik hem dan wil sturen (er zitten van die handige stangen aan die wagentjes) dan zet hij het op een gillen en rent weg. Daar sta ik dan met overvolle kinderboodschappenwagen.....
Als ik hem dan uiteindelijk gevangen heb kan ik met een schreeuwend, spartelend kind de boodschappen op de band laden, afrekenen en de spullen in een tas proppen.
Denk dat ik hem de volgende keer toch maar weer in de buggy vastbindt, dat is beter voor mijn stressniveau en het humeur van mede supermarktbezoekers... :)

Om te ontstressen en om wat beter voor mezelf te zorgen, de laatste tijd gaat het helaas niet zo heel geweldig met mijn gezondheid, heb ik besloten weer wat meer gebruik te gaan maken van mijn sapcentrifuge. Ik zit dus nu aan een heerlijke rode sap van bietjes, bleekselderij, gember, wortel en appel. Klinkt wellicht wat al te gezond en niet te pruimen, maar ik kan je zeggen dat dat reuze meevalt. (en echt, ik ben aardig kritisch als het op smaak aankomt!)

Dus voor degene die ook zo'n apparaat in huis hebben staan die staat te verstoffen in een kastje, zet 'm op je aanrecht en prop er wat groenten in! Goed voor je hele gestel en ook nog lekker.

Rode supersap

1 bietje
2 stengels bleekselderij
klein stukje gember
1 appel
halve winterpeen (of kwart als het een heeeele grote is)

Alles in de sapcentrifuge, ijsblokjes erbij en hopla klaar is klara!

1 opmerking:

  1. Leuk geschreven Jen, je zou eigenlijk niet alleen op internet moeten komen maar ook een column schrijven voor een of ander blad x syl

    BeantwoordenVerwijderen