vrijdag 8 februari 2013

Hhhmmmm Cookies!!


Altijd als ik me wat onrustig voel, beetje sip ben of nergens zin in heb dan helpt het mij om wat te gaan bakken. Het mengen van de ingredienten, het kneden, de geur vanuit de oven en het resultaat zijn altijd dusdanig bevredigend dat mijn gemoedstoestand direct omslaat!

Vanochtend had ik zo'n 'bui' en het resultaat zijn deze enorme chocochip cookies, gluten- en lactosevrij en gezoet met ongeraffineerde suiker (dus ook nog soort van 'goed' voor je, geen schuldgevoel als je er van deze 2 neemt!) Bij het maken van deze koekjes lijkt het deeg nogal nat maar dat valt uiteindelijk erg mee, dus doe er vooral niet meer meel bij.

Mega chocochip cookies
100 gr rijstmeel
100 gr amandelmeel (100 gr speltmeel)
25 gr boekweitvlokken (of havervlokken)
80 gr kokosbloesemsuiker of palmsuiker
1 ei
100 gr kokosolie, gesmolten
½ thl zuiveringszout
50 gr pure chocola in stukjes gehakt
50 gr walnoten gehakt


Verwarm de oven op 175 graden
Doe de melen, boekweitvlokken, chocola en walnoten in een kom en meng goed. In een andere kom roer je de gesmolten kokosolie goed door met het oerzoet en het ei.

Voeg de kommen bij elkaar en doe het zuiveringszout erbij, mix goed maar niet te lang. Schep met een eetlepel flinke bergen op de bakplaat en vorm ze met je handen tot mooie koeken, druk beetje plat. Plaats ongeveer 12 minuten in de oven,daarna helemaal af laten koelen op een rooster.

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Fijn om dat te horen! ik denk dat je het nieuwe recept voor chocochip cookies ook wel lekker zult vinden dan :)

      Verwijderen