zaterdag 22 juni 2013

Geroosterde paprikasoep

Ik heb zo'n zin in soep! Je kan mij altijd soep voorzetten, ongeacht het weer, de dag van de week of tijdstip (alhoewel in de vroege ochtend het me niet zo heel lekker lijkt...) 
Het fijne van soep is dat het meestal in een handomdraai klaar is, je hebt er weinig omkijken naar als alles eenmaal in de pan zit en meestal heb je er een meerdere dagen plezier van.
Momenteel heb ik 4 paprika's in mijn koelkast liggen waar ik toch echt wat mee moet. ...
Dusss soep van geroosterde paprika's gaat het worden.

Geroosterde paprikasoep

4 rode  paprika's
3 tomaten, ontdaan van zaadjes en in stukken gesneden
2 tenen knoflook, geperst
3 bosuitjes, fijngesneden
1 liter bouillon
1 thl komijn
1/4  thl chilipeper
zout
olijfolie

Zet de oven op 200 graden en leg de 4 paprika's op een bakplaat in de oven. Draai ze iedere 10 minuten, tot ze na ongeveer een half uur zwarte plekken gaan vertonen. Nu kunnen ze eruit. Doe ze in een diepvrieszakje en maak dicht, leg even opzij om af te koelen.
Verhit wat olijfolie in een pan en doe de bosui erin, fruit op laag vuur een paar minuten. Haal ondertussen de paprika's uit de zak en wrijf het velletje eraf. Snij ze open en laat het vocht eruit lopen en verwijder de zaadlijsten. Snij in grove stukken.
Doe de knoflook, komijn en chilipeper bij de ui en fruit een minuutje mee. Voeg dan de paprikastukken en tomaat toe en roer alles goed door elkaar. 
Schenk de bouillon erbij en breng aan de kook. Zet dan laag en laat 10 minuten zachtjes pruttelen.
Pureer met de staafmixer tot een gladde soep en proef op peper en zout.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten