zondag 16 juni 2013

Verse Tomaten-Courgette soep


Weer een soeprecept, ik weet het. En ook weer met tomaat, ik weet het. Maar toch is deze weer anders, want er zit courgette in en er zijn verse tomaten gebruikt en andere kruiden.
Een leuke afwisseling en zeer smaakvol. Ik zou zeggen: please do try this at home :)
Lekker voor bij de lunch met een salade of deze crackers erbij. 


Tomaten-Courgette soep

1 tak trostomaten, ongeveer 5 a 6 stuks in blokjes

1 courgette in blokjes
2 tenen knoflook, fijngehakt
1 klein uitje, gesnipperd
1 el oregano
1/2 thl paprikavlokken (of chilipeper)
1 liter bouillon
peper/zout
olijfolie

Verhit wat olijfolie in een (soep)pan en fruit hierin de ui zo'n 6 minuten. Voeg de knoflook en de paprikavlokken en oregano toe en fruit een minuut mee. Doe nu de tomaten en courgette erbij en schep alles goed om. Laat een paar minuten sudderen op laag vuur.

Giet de bouillon erbij en breng aan de kook. Laat 10 minuten koken en pureer dan met een staafmixer tot de voor jou gewenste textuur.
Proef op peper en zout.

 

4 opmerkingen:

  1. Mijn tuin produceert op dit moment aan de lopende band courgettes dus het is de kunst om een zo groot mogelijke variatie aan courgette-gerechten te vinden. In deze soep wordt de courgette mooi gecamoufleerd door de tomaten. Een heel lekker soepje dat ik zeker opnieuw maak. Enthousiaste reacties ook van gezinsleden, zelfs van mijn jongste dochter die erg fan is van haar oma's klassieke tomatensoep. Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te horen Sandra! Ik denk dat ik zelf deze soep het meeste maak, ik heb nl altijd wel tomaten en courgette in huis :). Ook hier vinden de kids deze erg lekker (ik doe dan in mijn kom nog wat extra gemalen peper om het wat meer pit te geven).

      Verwijderen
  2. Tomaten courgettes altijd in huis dus dit soepje is makkelijk en snel te maken.
    Het smaakt overheerlijk.
    TOP bedankt... gr.Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ilona

      Leuk dat je mijn Blog bezoekt en recepten uitprobeert!
      Ja deze is lekker hè en inderdaad je hebt deze producten meestal wel in je groentenla liggen.
      Grtjs
      Jenny

      Verwijderen