vrijdag 29 januari 2016

Glutenvrije Wraps


Zo ik ga maar weer eens proberen om wat vaker recepten te plaatsen. Op de een of andere manier is mijn Blog een beetje op de achtergrond geraakt. Druk druk druk, jullie kennen het vast wel en dan moet je prioriteiten stellen. Daarbij als ik mezelf opleg dat ik minimaal een of twee keer per week een recept moet plaatsen dan word ik daar wellicht ook wat creatiever van :). Eerlijk gezegd is het veel van hetzelfde de laatste tijd bij mij in de keuken en dat ben ik wel een beetje zat.

Deze wraps zijn een voorbeeld van een recept dat ik al heel erg lang wil proberen. Ik ben gek op het eten van wraps, de mogelijkheden qua vulling zijn eindeloos, echt ideaal. Maar van de wraps die je in de supermarkt kan kopen krijg ik buikpijn en de glutenvrije versies zijn vaak (laten we eerlijk zijn) niet te nassen! Hoog tijd dus om ze zelf te maken, maar dat deed ik dus steeds maar niet. Dacht dat het ontzettend veel werk was en zag er van te voren al tegenop.

Nou dat viel dus heel erg mee! Ik heb wel even gezocht naar een goede samenstelling van het meel, maar ik vind deze versie zeer geslaagd. En ja, het heeft iets meer weg van een pannenkoek dan van een (prefab) wrap, maar de smaak is meer dan prima. Je kan ze heel goed oprollen en ze blijven ook heerlijk als je ze in folie verpakt en later op de dag opeet.

Ik heb deze versie heel simpel gevuld met gerookte kip, avocado en bietenblad. Beetje mayonaise en een beetje mosterd erop smeren en oprollen maar! De mogelijkheden zijn enorm, van vega tot vlees of vis. Je kan zelfs zoete versies maken voor het ontbijt bijvoorbeeld met pure chocopasta en plakjes banaan. Ik word er helemaal blij van als ik er alleen al aan denk. :)


Glutenvrije Wraps

40 gr Kokosmeel
60 gr Tapiocameel
1o0 mlWater
2 Eieren
flinke snuf zout

Meng de ingrediƫnten in een kom met een houten lepel of een handmixer tot een beslag. Is het te vloeibaar, voeg dan nog wat kokosmeel toe. Is het juist te dik, doe er dan nog wat water bij.
Verhit wat roomboter of kokosolie in een koekenpan en bak van het beslag drie wraps (of vier als je een kleinere pan hebt). Het is net als bij pannenkoeken, als de bovenkant 'droog' is dan kan je 'm omdraaien.
En dan is het een kwestie van vullen!

Enjoy!




4 opmerkingen:

  1. Dit ga ik eens uitproberen! Moet alleen even kijken waar ik tapiocameel kan krijgen. Lijkt me wel lekker en handig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rianne
      Leuk dat je het gaat proberen. Tapiocameel is verkrijgbaar bij Toko's of Turkse winkels. Lekker goedkoop meel, dat is ook wel eens fijn!

      Verwijderen
  2. Ik heb zojuist gelezen dat tapiocameel niet geschikt is voor mensen met een glutenallergie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kan inderdaad zijn dat mensen met Coeliaki reageren op tapiocameel, het is dan wel glutenvrij maar kan toch een reactie veroorzaken. Dit zal per persoon verschillen.

      Verwijderen