maandag 4 januari 2016

Drinkontbijt


Happy New Year!! Het mag nog toch? Op 4 januari mag je elkaar toch nog gelukkig nieuwjaar wensen? Ik ben niet zo op de hoogte van dat soort regeltjes zoals jullie merken. :) In ieder geval wens ik iedereen een Geweldig, Fantastisch, Gezond, Gezellig, Vernieuwend en Liefdevol 2016 met zoveel mogelijk fijne en unieke momenten.

Hoe zijn de feestdagen bij jullie gegaan? Stond je broek aan het eind van het jaar op de vreethaak of viel het mee? Ik kan heel eerlijk zeggen dat ik al mijn overtuigingen in die dagen kwijt was haha. Nee zonder gekheid, ik heb gewoon genoten, van het eten en het gezelschap. Of ik dan tijdens zulke dagen heel gezond of ongezond eet, daar let ik niet zo op. Zoals ik al eerder zei, het gaat erom wat je eet tussen oud & nieuw en kerst en niet andersom!

En dan is er de start van een nieuw jaar. Die eerste maand waarin de sportscholen overspoeld worden door mensen met goede voornemens en waarvan de helft na drie maanden alweer weg blijft. Dat begin met al die goede voornemens, de ene vaak nog lastiger vol te houden dan de ander. Hebben jullie nog goede voornemens? En zo ja, welke?

Ik zelf doe er al een tijdje niet meer aan. Gewoonweg omdat ik mezelf ken en weet dat ik het toch niet ga volhouden. Eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje onzin om precies op 1 januari met zo'n voornemen te starten. In principe is elke dag weer een nieuwe kans om dingen anders te doen, zaken anders aan te pakken, te gaan sporten, gezonder te gaan eten, meer tijd door te brengen met de mensen die belangrijk voor je zijn, etc. Iedere dag heb je de mogelijkheid om nieuwe of andere beslissingen te nemen, laat het niet afhangen van die ene eerste dag van het jaar.....

Maar goed, als we het dan toch over goede voornemens hebben dan kunnen we natuurlijk net zo goed die van 'Gezonder gaan eten' onder de loep nemen, toch? haha Dit is en blijft toch een Foodblog, dus over eten zal het gaan ook!

Hieronder vinden jullie een lekker makkelijk recept voor het ontbijt. Ontbijt schiet er vaak bij veel mensen in vanwege de ochtenddrukte. Ook heeft niet iedereen al zin om iets te eten zo vroeg in de morgen. Dit recept is voor diegenen die wel willen ontbijten, maar de tijd niet hebben of nemen. Voor diegenen die door het overslaan van het ontbijt om 10 uur in de kantine een croissantje of sauzenbroodje naar binnen proppen om daar even later alweer spijt van te hebben. Dit recept kost weinig tijd en heeft wel maximaal resultaat als het gaat om energie leveren en verzadigd blijven tot aan je lunch. 

Vroeger dronk ik steevast Wake Up van Brinta, kennen jullie dat? Erg makkelijk, niet onwijs lekker, maar ik vond het toen wel handig. Dit is de verbeterde versie daarvan, met echte havermout, heerlijke pindakaas of notenpasta, fruit en cacao. Een waar genot, het is bijna een drinkbaar toetje! Door de toevoeging van havermout en notenpasta of pindakaas blijf je lekker lang verzadigd en door de toevoeging van banaan krijgt je energiegehalte meteen een boost. Gewoon eens proberen, binnen 5 minuten is het klaar voor consumptie. Ook een heel handig ontbijt om mee te nemen voor in de auto als je al vroeg op pad moet trouwens.


Gezonde 'Wake Up" Drinkontbijt

1 rijpe banaan
40 gr havermout
1 el cacao
1 flinke el pindakaas of notenpasta
200 ml plantaardige melk
handje geraspte kokos
1 el gebroken lijnzaad
1 el hennep zaad (optioneel)

Doe alles in de blender en meng het geheel een minuutje tot een gladde massa.
Schenk in een glas of beker en geniet van je ontbijt.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten