zaterdag 8 februari 2014

Kokobanana Makronen


Bananen en kokos, hhhmmm een heerlijke combinatie! Kokosmakronen zijn super makkelijk te maken, in ieder geval deze versie :). Vaak worden ze met eiwitten gemaakt, maar dat vind ik teveel werk. Dit recept is gewoon alle ingrediënten bij elkaar gooien even mengen en klaar!

Deze kokobanana makronen zijn heerlijk krokant van buiten en zacht en smeuïg van binnen, precies zoals ze moeten zijn. De pure chocola geeft er nog een luxe tintje aan. Je kan de hoeveelheid makkelijk verdubbelen om zo meer koekjes te maken, ik haalde uit er hier 9 stuks uit en die waren binnen 2 dagen op...

Ik heb een ijsschep gebruikt om de koekjes te vormen, lekker simpel, gemak dient de mens zeg maar. Voor de die-hard suikervrijen onder ons kan de honing weggelaten worden, maar ik weet niet hoe de smaak dan is. Wellicht zijn een paar geweekte gepureerde dadels een goede vervanging, maar ook dat heb ik (nog) niet uitgeprobeerd.


Ten slotte nog dit: deze is voor jou As!

Kokobanana Makronen

1 (hele) rijpe banaan
100 gr kokosrasp
15 gr kokosmeel
30 gr gesmolten kokosolie
40 gr honing (of dus 3 of 4 gepureerde dadels of helemaal weglaten)
1/2 thl vanille
1/4 thl kaneel
30 gr gesmolten pure chocola (ik heb 92% gebruikt, maar alles boven de 70% is prima)

Verwarm de oven voor op 160 graden.

Doe alle ingrediënten in een kom en meng goed met je handen of met een houten lepel.
Schep er balletjes uit met bijvoorbeeld een ijsschep (ik heb een kleintje) en leg deze op een met bakpapier geklede bakplaat.
Zet voor ongeveer 25 minuten in de oven, maar begin vanaf 20 minuten te checken of het niet te hard gaat.
Laat ze helemaal afkoelen op een rooster.
Je kan ze bewaren in een goed afgesloten doos of pot.

Enjoy!

5 opmerkingen:

  1. Haha voor mij! Nu moet ik ze wel maken ;-)
    Xx As

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In één woord: heeeerlijk! Ik heb ze in een koektrommel gedaan maar daar zullen ze snel uit verdwijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed dat te horen, geniet ervan!
      Grtjs Jenny

      Verwijderen
    2. Oh zie nu dat ik m'n naam er niet onder had gezet.
      It is I: As :-D
      xx

      Verwijderen