donderdag 26 juni 2014

Paprikapesto


Ooooh dit is zo'n lekker recept! Echt super simpel om te maken en de smaak is echt subliem. Ik heb een abonnement op Foodies, een blad over eten met lekkere recepten erin. Daarin stond een recept voor pasta met paprikapesto. Wauw dacht ik, dat lijkt me lekker. Gisteren wilde ik het dus gaan maken maar kon werkelijk nergens meer het betreffende blad vinden waar het in stond....heel apart... Maar goed ik heb het gewoon gemaakt zoals ik zelf denk dat het zou moeten en het resultaat is meer dan bevredigend.

Het roosteren van de paprika's kost het meeste tijd, maar die leg je gewoon in de oven en in de tussentijd doe je gewoon lekker iets anders. Ik heb zelf parmezaanse kaas gebruikt, maar elke andere kaas is ook goed lijkt mij, kies vooral wat jij lekker vindt. Ook de pijnboompitjes zijn te vervangen door andere noten of zaden, ook hier geldt, neem wat je lekker lijkt.

Ik heb de pesto gebruikt om door de (glutenvrije) spaghetti te scheppen, echt verrukkelijk was dat! Maar je kan het ook gebruiken als spread op crackers of brood of er groentensticks in dopen. Mogelijkheden te over!


Paprika Pesto 

3 rode paprika's, geroosterd en daarna ontdaan van velletje en zaadjes
50 gr Parmezaanse kaas
75 gr pijnboompitjes
1 flinke hand basilicum blaadjes
Scheutje olijfolie
Peper en zout

Doe alles in de keukenmachine en maal tot een romig geheel. Voeg naar smaak meer kaas of pitjes toe en olijfolie als het niet smeuïg genoeg is (maar door het vocht van de paprika's heb je niet veel nodig)
Breng op smaak met peper en zout en smullen maar!

Enjoy!

1 opmerking: