woensdag 20 augustus 2014

ChocolateChip Cookies II


Oooooh deze zijn echt Yummie!!! Overheerlijke Chocolate Chip Cookies zijn altijd een feestje opzich! :) Ik had ze al voor mijn vakantie gemaakt, maar het recept nog niet met jullie gedeeld. Soms heb je de neiging de echt goede dingen voor jezelf te houden haha.

Dit recept is in het bijzonder geschikt voor mensen met een noten- en ei-allergie (maar ze zijn ook gluten-, lactose, en geraffineerde suikervrij). Ik heb kastanjemeel gebruikt in plaats van amandelmeel wat ik meestal in dit soort recepten verwerk. Ei komt er verder niet aan te pas, ideaal dus ook als je wat wilt bakken en je eieren zijn op! (zoals mij vaak overkomt) Daarbij is amandelmeel best aan de prijs en kastanjemeel toch weer wat goedkoper. Kastanjemeel bevat ook goede stoffen als kalium, magnesium en vitamine E.

En met dit druilerige weer is er niks leuker dan lekkere dingen te bakken, al dan niet met je kinderen. Ik moet zeggen dat die van mij nog niet zo heel enthousiast te krijgen zijn, ze willen vooral helpen met opeten! 


Chocolate Chip Cookies II

200 gr kastanjemeel
snuf zout
1/2 thl wijnsteenzuur bakpoeder
60 gr kokosolie gesmolten
8 el melk naar keuze (ik heb kokosmelk gebruikt)
2 el honing of ahornsiroop
3 el Stevia Kristal Sweet (of als je dit niet gebruikt, 5 extra lepels honing)
1/2 thl vanille
1/2 reep pure chocola klein gehakt (50 gr, ik gebruik 86%o f 92%)

Verwarm de oven voor op 175 graden.

Meng het amandelmeel met zout, bakpoeder en vanille.
Laat de kokosolie smelten en roer de honing en Stevia er door heen. Gooi dit bij het meelmengsel en schep goed door elkaar. Voeg nu de gehakte chocola erbij en meng.
Vorm met licht vochtige handen balletjes ter grote van een golfbal en druk deze plat op een met bakpapier beklede bakplaat.
Zet in de oven voor ongeveer 8 a 10 minuten. Laat compleet afkoelen op een rooster (anders vallen ze uit elkaar)

Enjoy!

#als je liever amandelmeel gebruikt neem dan ook 200 gram maar laat de melk weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten