donderdag 17 juli 2014

Salade met Bietjes en Appel


Wat een heerlijk weertje is het toch! In mijn tuin heb ik het zonnescherm uitgeklapt en de parasol opgezet want anders is het echt veel te heet! Mijn jongste kan nu lekker met water spelen in de schaduw. Morgen en overmorgen wordt het nog warmer begreep ik!! Het is ook altijd wel een beetje hollen of stilstaan met dat weer hier in Nederland :). Maar goed, mij hoor je niet klagen hoor, beter dit dan kou en regen.

Dit is wel weer waarbij je eigenlijk niet zo veel zin hebt om lang in de keuken te staan omdat boven een paar stomende pannen hangen nu niet echt heel aantrekkelijk is. Salades zijn geweldig als het warm is, lekker fris en licht verteerbaar.  Bij deze salade heb ik de bietjes geroosterd, wat natuurlijk wel hitte in je keuken geeft van de oven, maar het voordeel is dat je er niet bij hoeft te staan. Je pakt ze in in aluminiumfolie en hup een uurtje op 200 graden in de oven en klaar (terwijl jij lekker in de tuin een boekje leest).

Ik dacht dat ik deze salade al op mijn Blog had staan, maar dat bleken andere versies te zijn met bietjes. Ondertussen staan er zo'n 100 recepten op mijn Blog dus tja, het kan wel eens zijn dat ik iets dubbel neer zet of dus denk dat ik het er al op heb staan maar dan blijkt dat dus niet zo te zijn :). Bij deze dus een nieuw receptje voor een overheerlijke salade.


Salade met Bietjes en Appel (voor 2 personen)

2 bietjes, geroosterd in de oven (zie instructie hier boven) daarna in blokjes gesneden
1 flinke appel, gewassen en in stukjes
4 flinke handen rucola
2 lente uitjes, in ringetjes
1/3 komkommer in blokjes
hand walnoten, gehakt
handje rozijnen
50 gr zachte geitenkaas, verbrokkeld

Dressing:
5 el lekkere olijfolie
2 el citroensap of witte/rode wijnazijn
peper/zout
1 thl honing

Maak de dressing, meng goed en zet even apart.

Verdeel de rucola over 2 borden en leg daarop de gesneden bietjes. Strooi daar de appel, lente ui en komkommer overheen.
Lepel nu de dressing over de salade. Verdeel als laatste de walnoten, rozijnen en geitenkaas over het geheel en dien op.

Enjoy!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten