vrijdag 21 maart 2014

Avocadosalade


Druk druk druk deze week! Ik zag dat ik maandag een recept voor sapjes had neergezet maar verder helemaal niks! Dat kan toch niet!?! :) Nou ik heb een goed excuus al zeg ik het zelf... er was namelijk maandag in mijn nek en schouder iets verkeerd geschoten waardoor ik een aantal dagen werkelijk nauwelijks kon bewegen!

Vooral na het slapen was het drama zeg, ik kon gewoonweg niet uit mijn bed komen. Mijn man moest me er gewoon uit takelen als het ware en me vervolgens aankleden want ook dat ging niet. Autorijden was ook not done dus ik kon letterlijk geen kant op. Gelukkig ging het na een paar bezoekjes aan de chiropractor weer wat beter en de bewegelijkheid begint weer terug te komen.

Maar mijn hemel, wat ben je dan onthand zeg! Vooral ook met de kinderen, maar ook met in de keuken staan, achter je laptop zitten...nou ja, gewoon met alles dus. Het is fijn dat het nu weer iets beter gaat aangezien ik vandaag de eerste dag had van mijn nieuwe opleiding: Trainer Hormoonfactor. 
Toch wel handig als ik daar zelf naar toe kan rijden en in de klas kan plaatsnemen! Nou dat is gelukt hoor, maar ben nu wel helemaal kapot. Wat een orkaan aan informatie zeg .. pppfff...dat ben ik niet meer gewend op die manier. Wel heel erg leuk, morgen is de tweede dag, ik ben benieuwd.

Ik ga dus op tijd mijn bed in, maar wilde nog wel even een klein receptje met jullie delen. Lekker voor de lunch dit weekend, een Avocadosalade! Zacht en hartig van smaak en binnen 10 minuten klaar.

Fijn weekend allemaal!


Avocadosalade voor 1 persoon
1 avocado
3 repen ontbijtspek
2 volle handen gemengde sla of spinazie of een combi
2 bosuitjes in ringetjes
3 el olijfolie
1 el citroensap
peper

Bak het ontbijtspek lekker knapperig in een pan. Leg dan even op wat keukenpapier om uit te lekken.
Leg de sla/spinazie op een bord en strooi de bosui er over heen. 
Snij de avocado doormidden en verwijder de pit. Lepel met een klein lepeltje het vruchtvlees eruit en leg dit op de sla.
Meng de olie met het citroensap en de peper en schenk dit over de salade. Maal er wat peper over.
Verkruimel nu het ontbijtspek en strooi dat als laatste op de salade.

Enjoy!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten